REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.venve.pl
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez „CONVERIS” Sp. z o.o. z siedzibą w Międzyrzeczu (66-300), ul. Kazimierza Wielkiego 61A, NIP 5961736489, REGON 080473992, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Zielonej Górze VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000367270 (zwanego dalej: „Sprzedawcą”), za pośrednictwem sklepu internetowego www.venve.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”) oraz określa zasady i warunki świadczenia przez „CONVERIS” Sp. z o.o. usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.
§ 2 DEFINICJE
1. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
a) Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest zobowiązany zapłacić za Produkt w ramach złożonego w Sklepie Internetowym Zamówienia. Ceny podane w Sklepie wyrażone są w polskich złotych i są cenami brutto;
b) Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem świadczone będą usługi drogą elektroniczną i/lub z którym może być zawarta będzie umowa sprzedaży na mocy niniejszego Regulaminu;
c) Zarejestrowany Użytkownik – Klient, który utworzył Konto w Sklepie internetowym oraz korzysta z Usługi elektronicznej jako zalogowany Użytkownik;
d) Niezarejestrowany Użytkownik – Klient, który nie tworzył Konta w Sklepie internetowym oraz który nie korzysta z Usługi elektronicznej jako zalogowany Użytkownik;
e) Konsument – Klient dokonujący ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością̨ gospodarczą lub zawodową; postanowienia Regulaminu dotyczące Konsumentów / Konsumenta stosuje się̨ także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością̨ gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią̨ działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
f) Przedsiębiorca – osoba fizyczna, prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą, dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jego działalnością̨ gospodarczą lub zawodową;
g) Produkty – produkty oferowane w Sklepie Internetowym i podlegające sprzedaży, będące przedmiotem Zamówienia;
h) Zamówienie – złożenie oświadczenia woli przez Użytkownika o chęci zakupu z Produktu za cenę wskazaną na stronach Sklepu internetowego, prowadzące do zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą.
i) Konto – część Sklepu internetowego, za pośrednictwem którego zarejestrowany i zalogowany Zarejestrowany Użytkownik może wprowadzać dane i zarządzać nimi,
a także dokonywać Zamówień oraz, uzyskiwać informacje o dokonanych Zamówieniach w Sklepie Internetowym, dokonywać Umów odpłatnych, a także korzystać z innych Usług elektronicznych;
j) Profil Użytkownika – część Konta, poprzez którą zarejestrowany i zalogowany Użytkownik może zarządzać swoimi danymi (w tym danymi osobowymi)
w szczególności modyfikować dane w zakresie wskazanym na Koncie;
k) Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną na podstawie Regulaminu i poprzez strony Serwisu, na którą składają się elementy dostępne dla zarejestrowanych Klientów, jak i elementy dostępne niezarejestrowanych Klientów, ale mimo wszystko prezentowane poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Klienta; Na Usługę elektroniczną składa się m.in. możliwość korzystania z Konta; Profilu Użytkownika, a także możliwość składania Zamówień i zawierania Umów odpłatnych;
l) Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
m) RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
§ 3 ZASADY OGÓLNE
1. Usługi elektroniczne oraz sprzedaż Produktów świadczone są przez Sprzedawcę, będącego przedsiębiorcą tj.: „CONVERIS” Sp. z o.o. z siedzibą w Międzyrzeczu (66-300), ul. ul. Kazimierza Wielkiego 61A, NIP 5961736489, REGON 080473992, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Zielonej Górze VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000367270.
2. Sprzedawca jest administratorem danych Klientów Zasady ochrony prywatności w tym danych osobowych oraz wykorzystywania plików Cookies przez Sprzedawcę opisuje Polityka Prywatności dostępna pod adresem: https://venve.pl/wp-content/uploads/2024/02/ochrona_danych.pdf
3. Ze Sprzedawcą kontaktować się można przy wykorzystaniu poczty elektronicznej oraz nr telefonicznego: kontakt@venve.pl, +48 786 909 337
4. Sprzedawca świadczy Usługi elektroniczne i sprzedaje Produkty zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym Ustawy
o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawą o prawach konsumenta.
5. Samo korzystanie z Usługi elektronicznej poprzez Konto nie rodzi konsekwencji finansowych po stronie Użytkownika (obowiązku zapłaty Ceny). Aby zawrzeć Umowę odpłatną należy dokonać zamówienia Produktów.
§ 4 ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Klient może korzystać z Usługi elektronicznej, w tym przeglądać treści zamieszczone
w Sklepie internetowym na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Na Usługę elektroniczną składa się:
a) przeglądanie treści Sklepu przez Klienta;
b) możliwość złożenia Zamówienia oraz zawarcia umowy sprzedaży jako Niezarejestrowany Użytkownik;
c) możliwość złożenia Zamówienia oraz zawarcia umowy sprzedaży jako Zarejestrowany Użytkownik
d) rejestracja Konta;
e) logowanie do Konta;
f) resetowanie hasła do Konta;
g) przeglądanie i zmiana elementów Konta, w tym profilu Użytkownika (w zakresie wskazanym na Koncie Użytkownika);
h) przeglądanie (na Koncie) historii i statusu złożonych Zamówień;
i) otrzymywanie powiadomień z Konta;
j) możliwość obserwowania dostępności określonych Produktów;
k) możliwość usunięcia Konta poprzez zgłoszenie na adres email: kontakt@venve.pl (tj. wypowiedzenia Umowy o Usługę elektroniczną);
l) zapisywanie i przechowywanie produktów w koszyku;
m) konfigurowanie parametrów Zamówienia (m.in. dostawa, płatność);
n) zmiana hasła;
o) możliwość zapisania się do usługi newsletter;
p) możliwość publikacji opinii o zamówionym Produkcie.
§ 5 WYMAGANIA TECHNICZNE
1. Aby korzystać z Usługi elektronicznej należy mieć dostęp do Internetu
i przeglądarki: Chrome 71 lub wyższa, Firefox 64 lub wyższa, Internet Explorer 11 lub wyższa, Safari 12.1 lub wyższa;
2. W toku rejestracji Konta, a także korzystania z Usługi elektronicznej Klient zobowiązany jest do podawania prawdziwych danych.
3. Klient zobowiązany jest do zapoznania się i przestrzegania treści niniejszego Regulaminu. Klient przed rozpoczęciem korzystania z usługi ma możliwość zapoznania się z treścią Regulaminu.
4. Aby zarejestrować Konto w Sklepie internetowym Klient musi podać dane osobowe m.in. adres e-mail i utworzyć hasło, składające się minimum z 8 znaków, w tym 1 znaku specjalnego i minimum 1 wielkiej litery.
5. Rejestracja Konta oznacza potwierdzenie zapoznania się i akceptację przez Klienta polityki prywatności i Regulaminu.
6. W momencie zaznaczenia przycisku „zarejestruj się” dochodzi do zawarcia Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej, w związku z czym Użytkownik otrzyma – na podany adres e-mail – link aktywacyjny oraz potwierdzenie zawarcia Umowy
o świadczenie Usługi elektronicznej. Link jest aktywny przez 7 dni, W przypadku braku otrzymania wskazanego linku aktywacyjnego należy skontaktować się ze Sprzedawcą na adres mailowy wskazany § 3 ust. 3 Regulaminu.
7. Aby dokonać rejestracji Użytkownik musi posiadać aktywne konto e-mail. Wskazany
w czasie rejestracji adres e-mail identyfikuje Użytkownika w Sklepie internetowym. Na podany adres e-mail (login) może być założone tylko jedno Konto.
§ 6 KORZYSTANIE Z KONTA ORAZ POZOSTAŁYCH ELEMENTÓW USŁUGI ELEKTRONICZNEJ
1. Korzystanie z Konta uzależnione jest od rejestracji Użytkownika oraz zalogowania do Konta.
2. Z korzystaniem z Usługi elektronicznej łączą się typowe ryzyka związane z korzystaniem z Internetu i usług online. Zarejestrowany Użytkownik zobowiązany jest
w szczególności chronić dostępu do swojego Konta poprzez odpowiednio mocne hasło..
3. W razie zapomnienia przez Zarejestrowanego Użytkownika hasła do Konta możliwe jest jego zresetowanie poprzez zaznaczenie przycisku „zapomniałem hasła”. Zresetowanie hasła następuje po podaniu przez Zarejestrowanego Użytkownika adresu e-mail, który był wskazany w czasie Rejestracji. Na ten adres e-mail przesyłana jest wiadomość
z linkiem do strony internetowej, umożliwiająca ustawienie nowego hasła do Konta.
4. Powiadomienia dotyczące korzystania z Konta, a także statusy zawartych Umów odpłatnych, będą przesyłane na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta
w formularzu rejestracyjnym.
5. Klient zobowiązany jest do powstrzymania się od:
a) podawania nieprawdziwych danych osobowych, zarówno na etapie rejestracji Konta jak i później w ramach korzystania z Konta;
b) podawania i publikowania treści bezprawnych, nieprawdziwych, naruszających chronione prawem dobra osobiste osób trzecich, prawo autorskie i prawa pokrewne lub wykorzystania Sklepu internetowego w takich celach;
c) publikowania treści reklamowych, których rozpowszechnianie w Internecie jest zabronione;
d) kopiowania, modyfikowania, rozpowszechniania, transmitowania lub wykorzystywania w inny sposób jakichkolwiek elementów Serwisu i baz danych udostępnianych w Serwisie, z wyjątkiem, korzystania z nich w ramach dozwolonego;
e) podejmowania jakichkolwiek działań, które mogą utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Sklepu internetowego;
f) udzielania dostępu do Konta innym osobom.
§ 7 OKRES OBOWIĄZYWANIA UMOWY O KORZYSTANIE Z USŁUGI ELEKTRONICZNEJ I USUWANIE KONTA W USŁUDZE
1. Zarejestrowany Użytkownik ma prawo w każdym momencie zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta, poprzez naciśnięcie przycisku „usuń konto” dostępnego po zalogowaniu się na Konto. Konto zostanie usunięte w terminie do 14 dni od zgłoszenia żądania. Usunięcie konta pozostaje bez wpływu na skuteczność i realizację złożonych zamówień.
2. W przypadku naruszenia Regulaminu (z winy Użytkownika) Sprzedawca ma prawo zablokować Konto (na czas do wyjaśnienia sprawy – nie dłużej niż 30 dni) lub nawet usunąć Konto Zarejestrowanego Użytkownika, w trybie natychmiastowym (wypowiedzenie umowy w trybie natychmiastowym). Wypowiedzenie w trybie natychmiastowym zostanie poprzedzone wezwaniem do zaniechania naruszeń
z zakreśleniem terminu co najmniej 7 dni, chyba, że wypowiedzenie umowy ze skutkiem natychmiastowym jest niezbędne w celu zapewnienia zgodności Usługi
z przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
3. Sprzedawca ma prawo zablokować treści lub Konta w razie otrzymania decyzji, postanowienia lub innego orzeczenia uprawnionego organu ścigania, sądu lub administracji publicznej lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.
4. W przypadku braku korzystania z Konta przez okres co najmniej 24 miesięcy Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę o Usługę elektroniczną z miesięcznym okresem wypowiedzenia.
5. Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę o Usługę elektroniczną z miesięcznym okresem wypowiedzenia – w przypadku likwidacji Sklepu internetowego.
6. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy o Usługę elektroniczną, o blokadzie Konta lub blokadzie konkretnej treści zamieszczonej przez Klienta zostanie przesłana na adres mailowy wskazany na Koncie (podany przy Użytkownikach Zarejestrowanych) lub przy składaniu zamówienia (przy Użytkownikach Niezarejestrowanych), wraz
z uzasadnieniem tej decyzji, chyba, że blokada treści lub Konta następuje na żądanie uprawnionego organu, a przepisy zakazują przekazania wskazanej informacji.
7. Usunięcie Konta (zakończenie korzystania z Usługi elektronicznej) oznacza utratę dostępu do materiałów udostępnionych na Koncie (bez utraty prawa dostępu do swoich danych zgodnie z postanowieniami RODO). Pomimo usunięcia Konta, Sprzedawca może przetwarzać dane osobowe Użytkownika m.in. w zakresie niezbędnym do realizacji uzasadnionego interesu Sprzedawcy, tj. w celu dochodzenia, ustalenia lub obrony przed roszczeniami, a także w celu wykonania obowiązków publicznoprawnych (np. podatkowych).
8. Usunięcie Konta przez Użytkownika nie wyłącza możliwości ponownej rejestracji przez tą samą osobę, chyba, że Konto zostało usunięte przez Sprzedawcę z winy Klienta,
a termin przedawnienia roszczeń z tytułu naruszenia Umowy o Usługę elektroniczną jeszcze nie minął.
§ 8 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
1. Informacje dotyczące Produktów znajdujących się w Sklepie nie stanowią oferty
w rozumieniu kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do składania ofert (Zamówień) przez Użytkowników.
2. Aby złożyć Zamówienie należy:
a) Dodać Produkt do koszyka;
b) Przejść do koszyka, a następnie kliknąć w przycisk „Przejdź do formularza zamówienia”;
c) Fakultatywnie – utworzyć Konto w Sklepie internetowym, a następnie zalogować się do Konta;
d) Wpisać dane do Zamówienia, a następnie potwierdzić Zamówienie zaznaczając przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
3. Sprzedawca potwierdza zawarcie Umowy odpłatnej poprzez wysłanie szczegółów Zamówienia.
4. Regulamin przekazywany jest przed zawarciem Umowy odpłatnej na etapie rejestracji Konta lub na etapie podawania danych do Zamówienia dla Użytkowników Niezarejestrowanych.
5. Zamówienia realizowane są na terenie Polski i Zamówienia należy składać w języku polskim.
6. Brak dokonania płatności w terminie 7 dni prowadzi do automatycznego anulowania zamówienia.
7. Dostawca na stronach Sklepu internetowego wskazuje, które Produkty są dostępne.
W przypadku, gdy Produkt objęty Zamówieniem nie jest dostępny Dostawca niezwłocznie poinformuje o tym Klienta.
8. Klient ma możliwość dokonywania Zamówień w Sklepie w trybie 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu,
w szczególności postanowień dotyczących przerw technicznych.
§ 9 OFEROWANE METODY DOSTAWY ORAZ PŁATNOŚCI
1. Użytkownik może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
a) Przesyłka kurierem wybranym przez Sprzedawcę
b) Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Kazimierza Wielkiego 61A w Międzyrzeczu (66-300).
2. W przypadku dostawy Produktu do Klienta dostawa jest odpłatna
3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
4. Użytkownik może skorzystać z następujących metod płatności:
a) za pośrednictwem elektronicznego serwisu płatności; wybierając tę formę płatności Użytkownik zostaje przekierowany do serwisu transakcyjnego banku, po zalogowaniu się Użytkownik otrzymuje gotowy do zaakceptowania formularz przelewu z odpowiednią kwotą, tytułem przelewu i danymi odbiorcy.
b) przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy – wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 75 1140 1443 0000 2466 6400 1019 z podaniem następujących danych Klienta : Imię i nazwisko, podając w tytule przelewu nr Zamówienia określony w przesłanym potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia – realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po zaksięgowaniu wpłaty z tytułu przedpłaty za złożone Zamówienie na koncie Sprzedawcy;
5. Termin realizacji zamówienia wskazany jest w sklepie internetowym i wynosi maksymalnie 7 dni.
6. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pośrednictwem elektronicznego serwisu płatności lub przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
7. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
8. O gotowości Produktu do odbioru lub wysyłce – w zależności o wybranej metody dostawy – Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail lub SMS na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta lub numer telefonu.
9. W przypadku odbioru osobistego, nieodebranie przez Klienta Produktu w wyznaczonym terminie i równocześnie brak uzgodnienia przez Klienta ze Sprzedawcą innego terminu odbioru Produktu równoznaczne jest z rezygnacją z zakupionego Produktu.
§ 10 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 3 Ustawy o prawach konsumenta, Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, w przypadku zakupu Produktów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
2. W pozostałych przypadkach Klient ma możliwość odstąpienia od Umowy zakupu (Zamówienia) bez podawania przyczyny.
3. By odstąpić od umowy Klient powinien przed upływem wskazanego terminu powiadomić o tym Sprzedawcę, w drodze jednoznacznego oświadczenia, mailowo lub drogą tradycyjnej korespondencji. Aby zachować́ termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia od Umowy umowę uważa się za niezawartą a wszelkie świadczenia stron ulegają zwrotowi (jeżeli były realizowane).
4. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.
5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy. Sprzedawca może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych do chwili otrzymania z powrotem Produktu lub dostarczenia dowodu odesłania Produktu.
6. Jeżeli Klient korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Klienta dodatkowych kosztów.
7. Klient ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy na swój koszt niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
9. Dla skutecznego dokonania zwrotu niezbędne jest dokonanie zwrotu Produktu bez śladów użytkowania.
10. Załącznik nr 1 – Formularz zwrotu można pobrać TUTAJ
§ 11 REKLAMACJE
1. Wada fizyczna Produktu ma miejsce w szczególności gdy Produkt:
1) nie ma właściwości, które winien mieć ze względu na cel jego przeznaczenia;
2) nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewniał;
3) został wydany w stanie niezupełnym;
2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową w zakresie, jeżeli Klient najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
3. W przypadku zakupu Produktu przez Użytkownika będącego Przedsiębiorcą, z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Przedsiębiorcę korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Przedsiębiorcy oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
4. W razie przesłania Produktu do Użytkownika będącego Przedsiębiorcą za pośrednictwem przewoźnika, Przedsiębiorca obowiązany jest niezwłocznie zbadać przesyłkę w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpiło uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
5. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Użytkownika będącego Przedsiębiorcą zostaje wyłączona.
6. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
a) zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
b) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Klienta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią.
7. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
a) zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
b) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Klienta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę.
8. Czas na rozpatrzenie reklamacji wynosi 14 dni od przyjęcia przez Dostawcę zgłoszenia reklamacji. Jeżeli Dostawca nie udzielił Konsumentowi odpowiedzi na reklamację
w terminie, o którym mowa w poprzednim zdaniu uważa się, że uznał reklamację.
9. W przypadku gdy składana przez Konsumenta reklamacja zostanie rozpatrzona na korzyść Konsumenta, Dostawca niezwłocznie wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad.
10. Powyższe postanowienia dotyczące reklamacji nie wyłączają możliwości dochodzenia przez Klienta swoich praw zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym
w ramach postępowania sądowego czy pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów.
11. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika indywidualnego będącego – Konsumentem (w rozumieniu przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w tym kodeksu cywilnego) z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów:
a) http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
b) http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
c) http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
12. Użytkownik indywidualny będący Konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
13. Użytkownik indywidualny ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie z zasadami określonymi na stronie www.uokik.gov.pl w zakładce „rozstrzyganie sporów konsumenckich” oraz z platformy Internetowego rozstrzygania sporów dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/, zgodnie z treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich).
§ 12 POMOC TECHNICZNA
Sprzedawca ma prawo do czasowej przerwy w świadczeniu Usługi, związanej z wprowadzaniem zmian technicznych w Sklepie (dalej „Przerwa Techniczna) Dostawca dołoży najwyższej staranności, aby Przerwy Techniczne miały miejsce w godzinach nocnych i trwały możliwie jak najkrócej.
§ 13 ZMIANA REGULAMINU I POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z poniżej wskazanych ważnych przyczyn:
a) jeżeli zmiana Regulaminu jest konieczna ze względu na zmianę przepisów powszechnie obowiązującego prawa, które mają bezpośredni wpływ na treść Regulaminu – odpowiednio w tym zakresie,
b) zmian wynikających ze względów bezpieczeństwa, w tym mających na celu uniemożliwienie korzystania z usługi w sposób sprzeczny z przepisami prawa,
c) wprowadzenia istotnych zmian w funkcjonowaniu Serwisu w tym związanych
z postępem technicznym lub technologicznym, obejmujących zmiany w systemach Sprzedawcy,
d) zwiększenia przejrzystości postanowień Regulaminu,
2. Sprzedawca dołoży należytej staranności, aby dostęp do Sklepu i realizacja Zamówienia zgodnie z Regulaminem, przebiegały poprawnie, jednak ze względu na niezależne od Dostawcy właściwości sieci Internet oraz sprzętu komputerowego, Dostawca nie gwarantuje nieprzerwanego i niezakłóconego dostępu do Sklepu.
3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie komputerowym, z którego korzysta Klient (np. blokady, niewłaściwe wersje oprogramowania, programy antywirusowe i inne),
a które uniemożliwiają Klientowi dostęp do Sklepu i kontakt ze Sprzedawcą w toku realizacji Zamówienia, w szczególności Sprzedawca nie odpowiada za korzystanie przez Klienta ze Sklepu niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy w składaniu i realizacji Zamówienia, jeżeli nastąpiły one wskutek zdarzeń niezawinionych i niezależnych od Sprzedawcy, w szczególności w przypadku problemów związanych
z funkcjonowaniem usług świadczonych bezpośrednio przez podmioty pośredniczące w obsłudze płatności oraz zdarzeń losowych o charakterze siły wyższej.
5. Sprzedawca nie odpowiada za skutki wynikające z wejścia przez osoby trzecie
w posiadanie hasła Klient.
6. Sprzedawca zobowiązuje się udostępniać nieprzerwanie informację o planowanej zmianie regulaminu w ciągu 14 dni przez planowaną zmianą na stronie internetowej Sklepu. Zmiana Regulaminu nie dotyczy Umów zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu. Modyfikacja Serwisu (zmiana treści lub usług cyfrowych będących jej komponentem), wymaga zmiany Regulaminu, chyba, że znajdą zastosowanie warunki wskazane w ustępach poniżej. W tym przypadku Sprzedawca będzie informował w sposób jasny i zrozumiały o dokonanej zmianie.
7. Nie wymagają zmiany Regulaminu modyfikacje Serwisu, które nie ograniczają praw lub nie zwiększają obowiązków Użytkownika, które polegają na:
a) zmianach technicznych związanych z podnoszeniem poziomu bezpieczeństwa (zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych) lub poziomu funkcjonalności (w tym poprawianie błędów),
b) zmianach zwiększających zakres (np. dodatkowe benefity) elementów Usługi elektronicznej.
8. W sprawach nieuregulowanych w powyższym Regulaminie stosuje się właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
9. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej oraz Umowa o sprzedaż Produktów zawierane są w języku polskim. Serwis prowadzony jest w języku polskim i jest skierowany do osób znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
10. Żadne postanowienie Regulaminu nie może być rozumiane jako wyłączające lub ograniczające prawa Klienta.
11. Regulamin obowiązuje od 23.07.2024r.